Reklamní bannery přehledně

Nejčastější druhy grafických reklamních bannerů, které se vyrábí:

  • Animované HTML bannery 
  • Animované / slidové GIF bannery
  • Statické JPG / PNG /GIF bannery
  • Dynamické bannery – obsah, například produkt se dá aktualizovat, nahrazovat 

V čem se bannery vyrábí ? 

čistý HTML kód a css animace



Čistý HTML kód, CSS, Greensock ( Zjednodušený kód využívající knihovnu online )


Google Web Designer


Adobe Animate


Adobe photoshop


Podle čeho se rozhodovat při výrobě banneru?

  • náročnost / složitost animace
  • povolený limit v kb (například pod 40kb – statický, nad 40kb animovaný)
  • pokud chcete mít možnost výměny obrázků z vaší strany, nebo i textu
  • jestli je banner responzivní nebo ne a jakým stylem 
  • pokud je potřeba využít SVG souborů nebo Sprite animace 
  • podle požadavku ze strany publishera (ověřte si podporu formátu)



Jaké existují nejčastější rozměry bannerů?

  • 300×250
  • 300×300
  • 160×600
  • 300×600
  • 728×90
  • 970×250



Kde využít bannerovou reklamu?


PPC systémy

Nejčastěji nastavitelná cena za proklik, ale lze také nastavit platbu za určitý počet zobrazení (PPV)

Nastavíte si vždy hranici, kterou jste ochotni do reklamy investovat, v tu chvíli kdy se vyčerpá budget se vaše reklamní kampaň ukončí.


Podporované formáty:

  • JPG
  • PNG
  • GIF (30s délka animace)

Maximální velikost:

  • 150 kb

Podporované velikosti bannerů, seřazení od nejvyšších prokliků:

  1. 480×300 px
  2. 300×250 px
  3. 300×600 px
  4. 970×310 px
  5. 300×300 px
  6. 320×100 px
  7. 970×210 px
  8. 160×600 px
  9. 728×90 px

Zdroj: napoveda.sklik.cz/pravidla/graficka-reklama/

Platební podmínky >>



Podporované formáty:

  • JPG
  • PNG
  • GIF (30s délka animace)
  • HTML5 (30s délka animace, formát jen na žádost podle historie uživatele ADs, banner musí být vytvořen v programu Google Web Designer )

Maximální velikost:

  • 150 kb

Podporované velikosti bannerů:

  • 200 × 200
  • 240 × 400
  • 250 × 250
  • 250 × 360
  • 300 × 250
  • 336 × 280
  • 580 × 400
  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 300 × 600
  • 300 × 1050
  • 468 × 60
  • 728 × 90
  • 930 × 180
  • 970 × 90
  • 970 × 250
  • 980 × 120
  • 300 × 50
  • 320 × 50
  • 320 × 100

Zdroj: support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=cs

Platební podmínky >>

Nákup samostatné reklamní plochy

Přibližná cena reklamy za týden

Cena může být například kolem 50 000 – 100 000 Kč s počtem zobrazení (impresí) 200 000 – 500 000


Ukázka: specifikace/ceník bannerové reklamy

ZDE >>


Ukázka: specifikace/ceník bannerové reklamy

ZDE >>


Ukázka: specifikace/ceník bannerové reklamy

ZDE >>


Banner na vaší nebo spřátelené webové stránce, bez reklamního systému

Banner na webovou stránku můžete vložit vždy přes „iframe“ , vnořený rám. Banner tak může podporovat i třeba jen produkt, který se nachazí uvnitř vašeho eshopu, ale v ho potřebujete propagovat i na vaší hlavní stránce webu. Uživatel se tak dostano na produkt přímo, když klikne na reklamní banner.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *